Thursday, July 2, 2009

mantram




















In the indian religions, a mantra is a sound, syllable, word or group of words that are considered able to "create a transformation" (a spiritual transformation). To be effective Mantras can be interpreted as vibration, or more simply as sound, which may include verbal repetition, in the form of chanting, or internal mental repetition. Mantras can be used in Eastern spiritual traditions to divert the mind from basic instinctual desires or material inclinations, by focusing the mind on a spiritual idea, such as "I am a manifestation of divine consciousness". The most basic mantra is Aum (Om), which in Hinduism is known as the "pranava mantra," the source of all mantras.The Aum is the Universal symbol of Creation. All elements and energies in the Cosmos can be influenced and guided by Mantras. Continuous practice of mantra purifies the Consciousness and the mind, and removes the Karmas in much the same way as constantly walking over weeds crushes them.

- Nella filosofia indiana un Mantra è un suono, sillaba, parola o gruppo di parole considerate capaci di "creare una trasformazione" (una trasformazione spirituale).
il Mantra può essere inteso come una vibrazione o più semplicemente un suono, che può includere una ripetizione verbale in forma di canto o di ripetizione mentale.
i Mantra possono essere utilizzati nelle tradizioni spirituali orientali per deviare la mente dai desideri instintuali di base o dalle inclinazoni materiali, focalizzando la mente su un pensiero spirituale, come "Io sono la manifestazione della coscienza divina".Il mantra fondamentale è Aum (Om), che in induismo è conosciuto come "pranava mantra" la sorgente di tutti i mantra. L'Aum è il simbolo universale della Creazione. Tutti gli elementi e le energie del Cosmo possono essere influenzati e guidati dai Mantra. La pratica continua dei Mantra purifica la coscienza e la mente e rimuove il Karma, così come il camminare costante sopra le erbacce le schiaccia.

4 comments:

  1. è un blog bellissimo! complimenti. l'orso poi è adorabile. ma anche le idee, e la "leggerezza"... davvero bello.

    ReplyDelete
  2. grazie di cuore!!!=^__^=
    continua a seguirmi! merudan ha molto da raccontare!

    ReplyDelete
  3. merudan canterino è bellerrimo! :D Come tutto il blog del resto! :))) Fai venire davvero tanta voglia di iniziare yoga ^^

    ReplyDelete